onsdag den 6. marts 2013

Vimpel

Min lille grandkusine skal være storesøster! 
Jeg er så glad på hele familiens vejne, og har længe gerne ville give hende en vimpel, da hun synes de er så sjove når hun går til gymnastik. 
Så jeg lavede en specielt til hende, med noget lækkert bånd :) 



Du skal bruge:
- en symaskine + tråd
- en saks 
- en hammer 
- en skruetrækker 
- en øsken
- en snørering
- en nøglering 
- Bånd (jeg brugte 5 forskellige slags)
- en pind - ca 75 mm tyk og 30 cm lang 
- sandpapir 
- (maling til pinden) 

Start med at måle godt 2 meter bånd af. 
Mit bånd kunne jeg brænde i den ene ende så det ikke ville trævle, hvis du ikke kan brænde dit så sy det i enderne. 

Sæt det bredeste stykke bånd bagerst, og placer de øvrige oven på. Sæt det sammen med nåle så det ikke smutter fra hinanden og bliver skrå mens du skyr det. 


Sy det sammen. 


Fold kanterne mod midten så det danner en spids. 



Sy rund i trekanten, gerne flere gange så de ikke falder fra hinanden. 


Aftegn hvor smøreringen skal placeres. 


Sæt smøreringen i efter anvisningen bag på pakken 



Som man kan se på det ovenstående billede, er mit hvide bånd ved at falde ud. 
Så vig til symaskinen igen, og sy en masse gange omkring snøreringen. 


Sæt nøgleringen i snøreringen. 


Sav pinden til så den passer i længden. 
Slib de skarpe kanter af, og slib derefter på selve pinden, så malingen kan binde sig. 



Mal pinden. 
Og lad den tørre. 


Sæt øsken i den ene ende af pinden. 
Jeg satte min så godt jeg kunne fast med håndkraft, men da den havde fået fat i træet, fandt jeg en skuetrækker som passede igennem øskens hovede, og brugte den til at dreje resten af øsken i.  



Sæt nøgleringen gennem øsken, og nu er vimplen færdig. 



Jeg lavede en lille pose til vimplen, så den ville være nem at have med, og let at kunne pakke af vejen. 

Jeg brugte tasken fra denne pakke som skabelon, hvor jeg rettede målene til så de passede til vimplen. 



Enjoy :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar