lørdag den 5. april 2014

hjemmelavet mysli!


Jeg har fået opskriften på den lækreste (ifølge mit hovede) mysli! 
Jeg har fået opskriften fra min kærestes faster, og jeg var så heldig at jeg måtte dele denne lækre opskrift med Jer! 


Version 1.

I skal bruge:
100 g havregryn 
70 g solsikkekerner 
75 g mandler 
60 g hasselnødder 

125 g honning
40 g solsikkeolie (1/2 dl) 



- under lav varme og omrøring, 
røres olie og honning sammen til en masse -


- kom de tørre ingredienser ned i og rør det sammen, 
så "væden" bliver fordelt -


- sådan ser det ud når jeg synes det er blandet 
ordenligt sammen -


- fordel det over på en plade med bagepapir - 
- bag det i ovnen ved 160 grader varmluft, i 10 til 15 min -


- lad det afkøle en time, inden det kommes på glas -
(slå de store stykker fra hinanden)

Version 2.

100 g havregryn 
70 g solsikkekerner 
70 g græskarkerner 
75 g mandler 
60 g hasselnødder 
40 g hørfrø 

125 g honning 
40 g olie (1/2 dl.) 

- samme fremgangsmetode som version 1.


- jeg er personligt mest til version 1, men det er smag og behag :) 
Bon appetit! 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar