torsdag den 7. marts 2013

Mosaikbillede - uden word

Jeg synes selv disse billeder er så flotte, og de giver noget helt specielt! 
Jeg har lavet to variationer, en til dem der kan bruge word, er en af dem der ikke kan. 
Man bruge forskellige farver som baggrund, hvis man har sort/hvid billeder. Dette vil jeg lave næste gang jeg skal lave et billede af et motiv, og ikke en person. 

Men nu til fremgangsmåden.  

Dette er den UDEN word. 

Se gennemgangen MED word her.

Du skal bruge:
- et billede 
- et lærred 
- lamineringsmaskine + lamineringslomme 
- en lineal 
- en saks 
- en limstift eller dobbeltklæbende tape 



Start med at printe billedet ud i den størrelse du gerne vil have. 
Mit lærred var 20 x 20, så jeg printede mit billede ud i 19 x 19 cm, da jeg ville dele mit billede i 9 stykker. 

Jeg printede billedet ud og laminerede det. 


Jeg klippede billedet ud, og delte det op i 9 lige store firkanter bagpå billedet. 


Jeg klippede efter stregerne, og kom tape bag på. 



Og satte det på lærredet med en 5 mm mellemrum mellem hver firkant. 
og 1,2,3 så har du et super fedt og anderledes billede! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar