lørdag den 27. april 2013

Kyllingeret ala Kage-Milla

Denne opskrift har jeg efterhånden skulle skrive ned til mange efter en middag.
Så nu kommer den her ind! 
Jeg elsker selv retten! 



Du skal bruge: 


- 3 til 4 porre 
- 500 g kyllingebryst  
- 4 fed hvidløg 
- 200 g bacon 
- revet ost 
- 3 dl fløde 
- 2 dl mælk 
* Man kan bruge kun mælk eller kun fløde, men jeg synes det bliver lidt for fed hvis det kun bliver med fløde, og for tyndt og ikke så smagsfuldt kun med mælk. 
Men det er en smagssag. 
- salt og peber 

Ris eller pasta

Tilbehør: fx salat og brød

Fremgangsmetode: 

Tænd ovnen på 200 grader varmluft. 


Start med at svitse bacon i en mellemstor gryde. 
Tag derefter baconet op, og steg kyllingen i fedtet.
Krydder kyllingen med salt og peber  
Når kyllingen er stegt ligges de i et ildfastfad. 

Snit alle porrerne, og skyl dem grundigt. 


Kom bacon og porre op i gryden.
Svits porrerne.


Tilsæt hvidløg og vend det lige kort inden i tilsætter væsken. 


Tilsæt fløde og mælk og lidt salt og peber. 
Lad det lige koge 2-3 min inden man ligger det over kyllingen i det ildfastefad. 
* smid ikke gryden til vask!!! 


Kom osten over, og sæt den i midten af ovnen.
Lad det "bage" i 20 min eller til osten er godt gylden.  



Nu til risene eller pastaen! 
I stedet for at koge det i rent vand får det en fantastisk smag hvis man kommer vand ned i gryden du lige har lavet retten i, og koger tingene der. 


Kog risene eller pastaen efter anvisningen på posen. 


Så er retten færdig. 

Server og nyd det med nogle du holder af! 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar