torsdag den 28. februar 2013

Hæklede bamser

Jeg begiver mig nogle gange ud i nogle underlige ting, og denne gang hed projektet: hæklet legetøj.




Denne flodhest koster 200 kr i Babysam


Jeg tænkte at det kan simpelthen ikke passe at man skal betale så mega mange penge fra hæklet legetøj ude i diverse børnebutikker! 

Så jeg begav mig ned i den lokale GarnEkspert i Esbjerg og købte disse ting til 150 kr! 



4 ruller garn - hvid, orange, lilla, og limegrøn
1 stk hæklenål nr. 2 
1 stk opskrift på flodheste 
+ Pladevat (ikke med på billederne)



Det var rimelig svært eftersom jeg aldrig før har hæklet, men jeg var stædig og sprang ud i at hækle efter en opskrift.
Ekspedienten nede i butikken var mig meget behjælpelig, og gav mig en hjemmeside som hedder: Drops design
På denne side kan man se hvordan de forskellige masker laves, og finde andre opkrifter. 
En FANTASTISK hjemmeside når man er helt fortabt og skal lære at hækle. 
Og flodhestene her mente hun var en god startopskrift :) 

Men det gik alligevel galt for mig, fordi jeg anede ikke hvordan man fulgte en opskrift, og jeg anede ikke at det var så mega vigtigt at tælle manskerne.. 
Men øvelse gør mester! 

Så efter et mislykket hovede til en flodhest, kunne jeg alligevel ikke nænne at smide den ud. 
bum, bum, bum, what to do? 

Barbapapa to the rescue!

Pigen der skulle have disse hæklede bamser har nemlig fortalt mig MEGET om disse skabinger, der kan ændre form og farve og så tænkte jeg: 
"Hun får en barbapapa som er one of a kind!"

Multicolor-Filippa-barbapapa.

Så jeg hæklede nogle øjne, og en top for at lukke hullet i toppen.  & tada!!!!!! 



Mit første hæklede legetøj! 

Men nu havde jeg blod på tanden og jeg vidste nu hvordan det her med at hækle fungerer, så jeg prøvede igen, og endte med dette resultat. 


Jeg har lavet 3 mellemstore bamser for 150 kr! Noget af en besparelse hvis man spørger mig! 

Ja, det tager tid, men det er samtidig hyggeligt at sidde og lave.  :) 
Men man får et helt unikt resultat og man kan sammensætte farverne ligesom man selv ønsker :) 

Både pigen + forældrene blev rigtig glade for gaven! 
Og jeg har fået mange rosende ord med fra flok der har set dem. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar