mandag den 28. april 2014

rugbrød ala Blomsterberg

Jeg har lavet disse boller fra Mette Blomsterberg.
Dog med lidt få rettelser - og de smager super, og er geniale til madpakkerne! 


Du skal bruge 
(8 stk.)

80 g. græskarkerner 
170 g. solsikkekerner (70 g. blendes - 100 g. skal hele i dejen) 
100 g. mandler 
50 g. hørfrø 
60 g. sesamfrø 
20 g. mel 
8 g. salt
4 æg
1 dl. solsikkeolie 


- blend alle kernerne (med minus 100 g solsikkekerner) -
- jeg delte min potion over i 2 fordi jeg ikke kunne have det hele i min minihakker -


- kom æg og salt i -


- kom solsikkeolien og de resterende hele solsikkekerner i -

- fyld dejen i nogle smurte forme - 
- fordel dejen med vand på fingrene -
- jeg kom sesamfrø ovenpå - 


- bag den ved 160 grader i 15 minutter - 



bon appetit :)

2 kommentarer:

  1. Bliver de hurtigt tørre, eller kan de godt spises over et par dage? :)

    SvarSlet
  2. Jeg havde mine liggende et par dage, men selvfølgelig en en tætlukket-pose :)

    SvarSlet