fredag den 1. marts 2013

Kyllingefrikadeller med kartoffelsalat

Jeg var ude i bilka her den anden dag og fandt hakket kyllingekød på tilbud til 10 kr. og købte det med hjem. 
Vi havde rigtig mange rester i køleskabet, så jeg tænkte at man måtte kunne få noget ud af disse varer jeg fandt: 


Jeg kogte kartoflerne og satte dem ud for at køle af 3 timer inden jeg skulle lave aftensmaden. 

til kylligefrikadellerne brugte jeg:
4 forårsløg 
1 rødløg 
1 æg 
1 håndfuld havregryn
3 spsk raps  
salt og peber 


Rør sammen og stil på køl : 


Jeg skrallede og rev nogle rødbeder. 
lavede en blanding af A38, creme fraiche, hvid peber og salt 


Og blandede det sammen mens jeg smagte det til. 

Nu til "marinaden" til kartoffelsalaten 
ca. mål
1 stk revet løg 
2,5 dl creme fraiche 
2 dl A38 
Mayonnaise
og salt og peber 

Det er vigtigt man smager til efterhånden som man laver den! 


Kom den over kartoflerne og sæt det på køl mens du steger frikadellerne



Bon appetit! :) 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar