søndag den 7. april 2013

Kæreste-mad

I anledning af at min kæreste og jeg havde mange-månedersdag valgte jeg at vi skulle have lækker aftensmad! 
Jeg gik i Føtex og fandt noget lækkert kød på tilbud!! 


Menuen bested af 
Entrecotes, kartoffelbåde og bearnaisesauce. 

Jeg startede med at lave mine kartoffelbåde, ved at skrælle og skære mine kartofler i både. 
Jeg kom dem ned i en frysepose, og hældte olivenolie og salt og peber ved. 
Så vendte og rystede jeg det hele så godt jeg kunne. 
Efterfølgende kom de op på en bradepande forret med bagepapir. 
De skal have 20-25 min. ved varmluft 200 grader. 


Jeg satte godt med margarine til at smelte på stegepanden, mens jeg fandt 5 fed hvidløg, som jeg lige knuste med håndfalden, og smed op i for lækker smag. 
Jeg kom salt og peber  på kødet, og lagde det på panden da den var godt varm. 


Jeg gav den 2 minutter på hver side. 
Efter jeg havde stegt kødet, kom jeg det over på et dobbelt lag folie. 
Og tog noget af margarinen med, for at give det fantastisk smag. 


Så lukkede jeg folien op om kødet, og kom et viskestykke udenom. 
Så de kunne ligge der og hvile i 10 min. 

Efter de har hvilet, op på den varme pande igen, og 30 sek på hver side så de lige får noget varme. 

Lav evt noget sovs. 

Så er der serveret! 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar