søndag den 31. marts 2013

Personlige vaser

Her i påsken har jeg fået mange sjove ideer, og en af dem er blevet realiseret.

Det er disse vaser man kan gøre personlige. 


Det eneste du skal bruge er en limpistol, glas of spraymaling. 


Disse glas har tidligere indeholdt: 
Nutella, kartofler og æblemos. 

Jeg har fjernet etiketten fra glassene ved at komme dem ned i en skål med kogende vand, indtil de kunne nulres af med en skuresvamp. 

De sprayfarver jeg lige havde til rådighed var en blank sort, blank grøn og mat hvid. 
  

Efter glassene var rene og tørrede, skrev jeg på dem med en limpistol.
Man skal så vidt muligt prøve at afslutte enderne, på sådan en måde at man ikke får trukket de der lange tråde. 
Skulle de forekomme alligevel, som det nok gør, så skær dem af med en skarp kniv. 


Nu skal de spraymales.
Jeg malede mine ved at tage en handske på. På den måde kunne jeg hele tiden vende og dreje den for at se om der var et stykke jeg havde misset. Men det er op til en selv. 
Og så gik jeg udenfor og malede dem.


Efterfølgende fik jeg manøvret dem ned på et stykke papir, så de kunne tørre natten over. 
Dagen efter synes jeg der manglede lidt maling nogle steder, specielt omkring bogstaverne. 
Så de fik lige en tur mere. 


Nu er vaserne færdige :) 
God arbejdslyst og god påske! 
     




Ingen kommentarer:

Send en kommentar