fredag den 10. oktober 2014

Små hjerner, små fornøjelser






Da jeg var i Berlin i sommerferien, kom jeg forbi en kæææææææææmpe legetøjsbutik, som bare var så fed! 
De havde bare alt mulig mærkeligt, og jeg faldt over disse Marble Cube. Jeg stod længe og overveje om jeg skulle købe dem. De var lidt dyre, men alligevel ikke sådan så man tænkte niksen biksen. De mindede mig om dengang jeg var mindre, og jeg legede med dem min far havde fra sin barndom. Desværre er de bare blevet væk, så det endte med at jeg købte dem for gode minders skyld! :) 

Og de har været alle pengene værd! Jeg har dem ofte bare liggende i min taske, og kan tage dem frem, når man lige tænker til at lave lidt andet. Eller hvis ventetiden skal fordrives. Som i kan se på billederne er de både med på cafe og restaurant. De er vildt sjove og meget udfordrende. Det er simpelthen så vildt at voksne mennekser går total i barndom igen, og sidder og laver de her små firkantede puslespil. Man kan hurtigt blive arrig og udfordret, når det ikke lige vil som man gerne selv vil. Det er en udløser for sjove tider og mange grin, fordi hold du op der kan komme mange tilråb når man laver sådan nogle her. Man kan lige tro man har den, men så passer den sidste brik ikke lige, jamen så må man jo bare starte forfra. Så det var et godt valg jeg gjorde mig den dag! Og min far synes også det bare var mega sjovt af se dem igen, og de trak jo også ham tilbage til barndommen :) 

Man kan lave firkanterne af de 6 brikker som er samme farve, men på bagsiden af det papir de lå i, er der nogle figurer som er mere udfordrende. De er mere udfordrende, fordi man skal sætte brikkerne sammen på tværs af farvenerne, og igen det er bare mega sjovt, og en rigtig tidsrøver. Når man så er færdig med at samle en firkant, så skal brikkerne jo lige ned i rammen igen. :D 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar