lørdag den 29. juni 2013

Personlig fotovæg

Jeg har her hjemme lavet to fotovægge, da jeg synes det er en skøn måde at kombinere private fotos, med malerier, og ikke mindst synes jeg det giver noget helt unikt at kigge på. 

Dette er den første væg jeg lavede: 




Jeg starter med at finde de ting jeg gerne vil have med på min væg, og ligger dem op, så de danner en firkant eller et rektangel. 
Hvis man gør det bliver det ikke så rodet at kigge på, end hvis de hang med "udstikkere", men det er jo smag og behag. 



Så måler jeg hvor langt der er fra hjørne til hjørne på den korte og den lange side. 
Her efter finder jeg ud af hvordan det passer på væggen og så markere jeg den kommende ramme med malertape på væggen. 


Og nu begynder det store puslespil, da billederne nu skal hænges op. 
Det er med et være tålmodig, og måle sig frem til resultatet! 
Hvor langt er billedet, find midten, hvor langt nede skal sømmet sidde for at det kommer til at passe. 
Brug fornuften og lad dig ikke stresse, da resultatet bliver der efter! :) 


Min færdige nye væg: 


    
God dag! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar