fredag den 10. maj 2013

Kage til 60 års fødselsdag.

En kollega spurgte om jeg ikke ville lave nogle kager til en 60 års fødselsdag. 
Og selvfølgelig ville jeg det! 

Jeg skulle lave 4 kager, af dem som jeg efterhånden er rimelig rutineret i. 
Lagkager med lyse hjemmelavede vaniljebunde, med en let vaniljecreme med chokoladestykker, banan og friske jordbær. 
Kagerne blev smurt op med en vaniljefrosting, og pyntet med fondant. 

Først skulle man jo ud og handle! 


Mens bundene var i ovnen, brugte jeg tiden på at lave noget af pynten. 
Så jeg masseproducerede lige en masse fondant hoveder. 



For hver kage skulle der være et "tema". 
På denne kage var det hans børnebørn der skulle være tema. 


Den næste er hans passion for camping.  


Den trejde er han lastbil, da han er chauffør. 
- og det er med vilje at jeg har byttet rundt på farverne på vejen og striberne. 
Jeg ved godt ar veje ikke er hvide med sorte striber, men jeg synes det ville blive alt alt for mørkt med en sort vej nu når der er så meget sort på lastbilen. 



Den sidste kage er sådan som familien ofte ser ham. 
Siddende sovende i en stol i arbejdstøj. 
Vi valgte så dog at placerer ham ved havet, da det er noget han også holder meget af. 


Der var mange detaljer ved hver enkelt kage, og det er noget som jeg ikke har lavet så meget i, så jeg synes det var en sjov og spændende udfordring, men nøj det tog lang tid ;) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar